NEDERLANDS | FRANÇAIS

HR innov & tech day 2022

5de editie

 

19.05.2022

 

INSCHRIJVING

Datum

19.05.2022

Plaats

Aula Magna - Louvain-la-Neuve

8:30 tot 16:05

(+ networking drink)

Drietalig programma

(Nederlands, Frans, Engels)

Voormiddag

Elevator pitch, workshops, demo presentaties, panelgesprekken en speaker's corner

Namiddagseminar

Met 4 sprekers & networking drink

Doorlopende beurs

Met infostands (hele dag)

 

Er kan op het voor- of namiddagprogramma of op de volledige dag worden ingetekend.


Bij 2 inschrijvingen van eenzelfde bedrijf/organisatie op de Full Day-formule krijgt u gratis een derde ticket voor de voor- of namiddagsessies. De begunstigde van zo een gratis ticket schrijft zich niet in via de website, maar stuurt een mail naar HRITD2022@HRMinfo.net. Subject: Voormiddag of Namiddag.

SPREKERS

Wim Allemeersch

Algemeen Directeur @ Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen

Omar Mohout

Partner & Head of Digital @ Nova Reperta

Lynn Lambrechts

HR Learning & Development Manager @ AG Insurance

Guy Van Wijmeersch

Director Innovation & Design Thinking @ Barco

Timothy Desmet

Professor @ Vrije Universiteit Brussel (VUB) & Hult International Business School (London, UK)

Sofie Liekens

Chief Happiness Officer @ Upgrade Estate

Glenn Walschap

Enterprise Business Architect @ Myreas

Isabelle De Wulf

Global Talent, Leadership and Organizational Development @ Barco

PROGRAMMA

voormiddag

08:30

08:30-17:15 | Beurs (doorlopend)

Infostands van aanbieders van technologie (apps/software-pakketten/online platformen) op het vlak van HR (incl. L&D, recruitment, talent management, Com & Ben, …), Work(place), Wellbeing & Innovation. Maar ook van dienstverleners/consultants met innovatieve HR-concepten/-praktijken die niet tech centric/based zijn.

Exposanten :

FLOWsparks, SD Worx, Evoluno, Stellar Labs, Unit4, Coursera, Alundi, MySkillCamp, Balencio, Code-Less, Odoo, Rise UpINNDUCE.me, talent.comTrulius by Isabel Group.

Voor info of bestelling, mail naar HRITD2022@HRMinfo.net met als onderwerp "Infostand 2022".

Elevator Pitch

10 aanbieders van HR Tech / Work Tech / Wellbeing Tech / Innovation Tech stellen hun tools en apps voor.

Deelnemers: Minggo, FLOWsparks, SD Worx, Evoluno, Stellar Labs, JiGSO, MySkillCamp, Rise Up, TruliUs by Isabel Group en AG Health Partner.

Om de jury en het publiek te overtuigen, krijgen de vendors elk 4 minuten voor de voorstelling van hun product + 3 minuten voor het beantwoorden van vragen van de jury. Jury en publiek kunnen stemmen via een online voting-systeem. De score van de jury telt mee voor 60 %.

De winnaar mag zich ‘Coolest HR Tech solution of the year 2022 (awarded by HRMinfo & Belgian HR community)’ noemen. JiGSO was de winnaar in 2021, MobieTrain in 2019, Officient in 2018 en Talmundo in 2017.

JURY: Kaat Bohets (HR Project Officer & Talent Spotter @ Vinçotte), Chiel Buseyne (HR Project & Technology Officer @ Ageas), Katja Schipperheijn (The LearnScape), Arnaud le Grelle (Federon), Robbie Lensen (HR Tech Valley & WeAreBerlin), Liliane Verreyen (ADM & FOD/SPF Bosa), Carl Callewaert (HRpro & VDAB), Marc Ernst (BizInfo/HRMinfo).

10:30

10:30 - 10:50

Demo-presentatie 1

CheckHub

De CheckHub e-tool helpt bedrijven om de volledige documenten-uitwisseling met (nieuwe) medewerkers te digitaliseren en automatiseren. Dit kan volledig en naadloos geïntegreerd worden via API met de bestaande systemen en omvat de documenteninzameling, vervollediging en digitale ondertekening, automatische validatie, data extractie, automatische reminders per e-mail/SMS, conversie en hernoemen van de documenten. De volledige flow kan gepersonaliseerd en op maat aangepast worden. 

10:30 - 10:50

Demo-presentatie 2

Odoo

In 2021 wierf Odoo meer dan 500 nieuwe medewerkers aan voor zijn Belgische kantoren. Die klus werd geklaard door 5 rekruteerders die meer dan 10.000 sollicitaties ontvingen!  Hoe ze dat deden? Met de eigen Odoo-software ! Die biedt namelijk een volledig geïntegreerde suite van toepassingen die specifiek zijn ontwikkeld om te voldoen aan de huidige behoeften van human resources. Met deze alles-in-één oplossing beschikken HR professionals op één plaats over de nodige tools om al hun processen met gemak te beheren: aanwerving, salarisconfigurator, loonlijst, beoordeling, onkostennota's, aanwezigheid, verlof, vloot en nog veel meer! 

Via deze demo ontdekt u hoe Odoo duizenden gebruikers in staat stelt om sneller aan te werven, innovatieve loonpakketten aan te bieden en hun werknemers efficiënter te beheren... en dit alles 100% papierloos. Moeilijk te geloven?  En toch is het waar ! Deze demo zal doorspekt zijn met anekdotes over hoe Odoo N.V haar doelstellingen heeft bereikt.

10:55 - 11:15

Demo-presentatie 3

FLOWSPARKS

FLOWSPARKS is een e-learning software en dienstverlener. U kunt eenvoudig zelf e-learnings bouwen met behulp van templates die didactisch, grafisch en technisch ondersteund zijn. Zodat u zich als gebruiker kunt concentreren op de inhoud. Dit biedt volledige autonomie voor de creatie en optimalisatie van elke digitale training. Met het FLOWSPARKS LMS is de distributie, rapportage en administratie van leermodules afgedekt. Daarnaast opereert FLOWSPARKS als een e-learning provider, die klanten bijstaat in de ontwikkeling van online programma's bij elke stap.

10:55 - 11:15

Demo-presentatie 4

SD Worx Data & Insights

Het verzamelen en analyseren van HR data om hieruit waardevolle inzichten te halen, is voor veel organisaties een stevige uitdaging. Deze data komen uit heel wat verschillende bronnen (medewerkersdata, aan- en afwezigheden, tijdsregistratie en andere). Dit vergroot de kans op fouten en het aantal manuele acties aanzienlijk. SD Worx Data Insights helpt organisaties met technologie, tools en advies om HR data te integreren zodat concrete, bruikbare inzichten worden verkregen, die men dan strategisch kan inzetten. Door de HR en Payroll informatie te combineren met informatie specifiek aan uw bedrijf (activiteiten, financiële structuur, operationele info, …) kunnen HR KPI’s geplaatst worden in de eigen bedrijfscontext. 

11:20 - 11:40

Demo-presentatie 5

Alundi

Alundi is een gebruiksvriendelijk platform om de communicatiekloof te overbruggen in ondernemingen met medewerkers die in ploegen, op werven of in diensten aan huis werken. Via de app ontvangen arbeiders berichten, herinneringen, formulieren en documenten. Vertaalhulp is ingebouwd. Met Alundi kan op 6 weken tijd de interne communicatie met de werkvloer volledig gedigitaliseerd worden. 

Tijdens de demo zal vooral worden ingezoomd op het gebruiksgemak en de toegevoegde waarde voor het HR-team via een aantal cases uit de praktijk.

11:20 - 11:40

Demo-presentatie 6

Rise Up

Adaptief Learning

Voor Rise Up gaat Adaptive Learning niet enkel over het aanbevelen van content zoals Netflix, het gaat veel verder. Het gaat erom een gepersonaliseerde opleidingservaring te bieden die optimaal is afgestemd op het profiel, het niveau, de behoeften en de leercontext van elke lerende. Om de ontwikkeling van competenties te stimuleren en te garanderen, stelt het algoritme van Rise Up trainings- en revisiescenario's voor en past die in real time aan.

10:30 - 10:50

Speakers Corner Talk 1

Solkie

Hoe realiseer je groei op onderwerpen die wel belangrijk zijn maar niet meteen urgent, zoals werkdruk en werkplezier?

10:55 - 11:15

Speakers Corner Talk 2

SD Worx | Individualisering en digitalisering omarmen in een employee gerichte HR-strategie

We kunnen er niet om heen: individualisering en digitalisering hebben het afgelopen decennium een sterke impact gehad op onze maatschappij. We organiseren ons leven vanuit onze pols en we willen on the spot een oplossing voor ons probleem. Daarenboven verwachten we ook nog een persoonlijke en klantgerichte service. 

Deze verwachtingen trekken zich uiteraard door in de wereld van werk, waar werkgevers antwoorden moeten zoeken op deze uitdagingen. Om die optimale werknemersbeleving na te streven spelen inleving en digitalisering een cruciale rol. 

SD Worx Portfolio Director België Tom Cuyvers, neemt u mee in enkele belangrijke markttendensen, hij schetst de impact op en de evolutie van technologie en illustreert op welke manier SD Worx hierop inspeelt om organisaties te laten groeien.

Taal : NL & FR (slides ENG)

11:20 - 11:40

Speakers Corner Talk 3

Code Less | Start met het bouwen van je eigen HR apps met No Code

Dankzij de laatste revoluties in de IT is het bouwen van software voor iedereen toegankelijk geworden. Door het gebruik van Low en No Code frameworks hoeft u geen codekennis meer te hebben om te starten met het bouwen van uw eigen app. Maar wat betekent dit voor HR en hoe kan uw team hier voordeel uit halen? Op welke valkuilen moet je letten voor je je aan No Code ontwikkeling waagt?

De talk-gever, Pieter Moeremans, heeft meer dan 6 jaar ervaring in HR Tech (Connecting-Expertise, Plannr.eu) en startte een Low- en No Code consulting bedrijf in België (Code-Less.be). 

Taal : NL & ENG (slides ENG)

10:30 - 11:15

Panelgesprek 1

Waarom mislukken zo veel HR Tech-projecten, en hoe de valkuilen vermijden?

Volgens onderzoek van Josh Bersin, een internationaal analist en kenner van de HR (Tech)-industrie, mislukken 42% van de HR Tech-implementaties. Een KPMG-studie weet echter te melden dat slechts 7 % van die mislukkingen te wijten zijn aan de technologie zelf. De HR Systems Survey van Sapient bracht dan weer aan het licht dat organisaties met een cultuur van change management 21 % beter scoren inzake succesratio van HR Tech-implementaties. Het UNLEASH 2020 HR Tech Adoption Report stelt dat 85% van de HR leaders (CHRO, VP HR enz.), goed voor 3 miljard aan budgetten voor HR Tech projecten, ontevreden zijn over die projecten; onder meer over hun ROI.

Hoe kan het anders, wat zijn de kritische succesfactoren en valkuilen? 

Panelleden

- Hans Donkers (Co-founder & Co-CEO of Jigso and co-owner and consultant @ The Beanmachine)

- Katja Schipperheijn (Author, keynote speaker and founder & CEO @ The LearnScape)


10:30 - 11:30

Workshop 1: Hoe Upgrade Estate een innovatiecultuur installeert

Innovatie door de juiste profielen aan te trekken en een innovatiecultuur te stimuleren

Door Sofie Liekens (Chief Happiness Officer @ Upgrade Estate)

Upgrade Estate (118 medewerkers) realiseert en beheert huisvesting voor studenten, young professionals en groei KMO’s. Huisvesting is voor de onderneming een middel om haar missie, haar ultieme ‘why’, te realiseren: sociale impact en maatschappelijke meerwaarde creëren in een economisch duurzaam model. Die missie realiseert men via drie (connecterende) merken: Upkot, Upliving en Upoffiz.  Maar vastgoed wordt gezien als het decor, de ruimte waar mensen connecteren en studeren, leven en een netwerk uitbouwen voor het leven. Het bedrijf behaalde in 2020 en 2022 het Great Place To Work-label. Co-CEO Nele Van Damme werd bovendien verkozen tot Sustainability Professional 2022.

Innovatie en innovatief zijn is een van de bedrijfswaarden van Upgrade Estate (naast familiaal, betrouwbaar en onderscheidend zijn). Samen vormen deze waarden het interne kompas van het bedrijf en haar medewerkers. Die laatsten worden als medeMerkers gezien, als ambassadeurs en medebouwers van een unieke, sterk innovatie-gedreven, bedrijfscultuur.

Om de op innovatie gestoelde bedrijfscultuur vorm te geven en te verankeren dienen in de eerste plaats de juiste profielen worden aangetrokken. Daarnaast is het creëren van een innovatiecultuur een absolute must om medeMerkers te stimuleren om innovatie te omarmen. Upgrade Intraprenology is het intern innovatieplatform waarmee intrapreneurschap wordt aangemoedigd en gefaciliteerd en waar medeMerkers de kans krijgen om innovatieve ideeën voor te stellen.

Taal: Nederlands & Engels (met Engelstalige slides)

10:30 - 11:30

Workshop 2: Zelfsturende teams @ Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen

Evaluatie en optimalisatie na 5 jaar ervaring

 Door Wim Allemeersch (Algemeen directeur @ Wit-Gele Kruis OVL)

Meer dan 5 jaar geleden koos Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen (ruim 1600 medewerkers) ervoor om, naar voorbeeld van het Nederlandse Buurtzorg, met zelfsturende teams te werken. Daarmee werd Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen ook de grootste organisatie in Vlaanderen die zo sterk ingezet heeft op zelfsturing in de organisatie. Bij de start van wat ‘Organisatie van de Toekomst’ genoemd werd, werden over verschillende vlakken uitgangspunten en doelstellingen geformuleerd. Tijdens deze workshop willen we terugkijken naar de uitgangspunten en doelstellingen van toen en willen we een eerlijke en open dialoog over de successen, leerpunten en opportuniteiten voor de toekomst. 

Zijn medewerkers laaiend enthousiast over zelfsturing? Welke veranderingen hebben patiënten gemerkt? En worden die gewaardeerd? Wat vertelt het ons over de rol van leiderschap? En welke lessen trekken we hier uit naar de toekomst? Welke optimalisaties dringen zich op? 

Een evaluerende terugblik, met lessons learned.

Taal: Nederlands & Engels (met Engelstalige slides)


10:30 - 11:30

Workshop 3: De growth marketing-methodologie bij rekrutering

Een doeltreffend middel om sneller meer en betere kandidaten te vinden

Door : Sara Van de Pontseele (Vice President Marketing @ Lansweeper) & Dennis De Cat  Founder/ managing partner UPTHRUST & Client success manager @ The House of Marketing)

Growth marketing komt uit de start-upwereld waar men met weinig budget snel resultaat moet halen. Rigide processen die niet aangepast zijn aan de snel veranderende markt zijn niet aan start-ups maar evenmin aan scale-ups besteed. Growth marketing is een manier van aan marketing doen waar men op gestructureerde wijze experimenteert met marketing- en advertisingkanalen met de bedoeling te ontdekken wat het best werkt. Dat experimenteren gebeurt op basis van vier parameters: de insteek, de boodschap, het doelpubliek en het kanaal.

Die vier parameters worden dan continu getest en gefinetuned. Op die manier wordt permanent de zogenaamde funnel geoptimaliseerd. Deze aanpak heeft zijn sporen verdiend in de e-commerce. Hij is ook perfect toepasbaar bij rekrutering.

Taal: Nederlands & Engels (met Engelstalige slides)

11:45

11:45 - 12:05

Demo-presentatie 7

Social Seeder

Social Seeder combineert een strategische aanpak van uw employee advocacy, met een efficient communicatie-platform. Dit stelt u in staat om connecties te leggen, delen te bevorderen en engagement te stimuleren.

11:45 - 12:05

Demo-presentatie 8

Ambassify

Ambassify is een  platform om uw employee engagement strategie te ontwikkelen en toe te passen. Alle tools die u nodig heeft, in één enkel platform.

12:10 - 12:30

Demo-presentatie 9

INNDUCE.me

INNDUCE.me is een objectieve en op wetenschap gebaseerde tool voor het beoordelen en in kaart brengen van innovatievaardigheden.

12:10 - 12:30

Demo-presentatie 10

MySkillCamp

Myskillcamp is het online leerplatform dat u niet alleen een LXP, samengestelde content en gepersonaliseerde adaptieve leerpaden maar ook retentie verhogende capaciteiten biedt voor een full-circle learning strategie. Wij helpen met het behouden, Up-en reskillen van jullie werknemers om een hogere skillset te bereiken.

Onze LXP - Ons Learning eXperience Platform is een alles-in-één leerplatform dat kan worden geïntegreerd met elk bestaand LMS, of dat uw enige platform voor training kan zijn.

Content Aggregation - Verzamel content uit onze marktplaats om tijd te besparen en uw bestaande content aan te vullen.

Adaptive Learning trajecten - Stuur uw werknemers op een gepersonaliseerde leerreis om kennisbehoud, bijscholing en levenslang leren te garanderen.

Retentie Capaciteiten - Houd uw werknemers betrokken bij hun cursussen en ontdek eenvoudig hun tevredenheidsniveau.

11:45 - 12:05

Speakers Corner Talk 4

Employer branding en rekruteringscommunicatie 4.0 in VUCA-tijden

VUCA is een Engels acroniem voor Volatility, uncertainty, complexity and ambiguity.
Deze VUCA-tijden in combinatie met de nieuwste ontwikkelingen inzake internet en digitale technologie vergen een nieuwe visie op en aanpak van employer branding en rekruteringscommunicatie.

De talk-gevers, Dries Reynders & Arne Knapen (van Eqip Agency, gespecialiseerd in HR-communicatie & employers branding), zijn creatieve experts op het vlak van innovatieve employer branding en rekruteringscommunicatie.

Taal : NL & ENG (slides ENG)

12:10 - 12:30

Speakers Corner Talk 5

Autisme en neurodiversiteit op de werkplek

Het is wetenschappelijk bewezen: diversiteit, op alle vlak (qua gender, seksuele geaardheid, neurologisch), heeft een positieve invloed op de werkplek. En dit zowel op het vlak van engagement, cohesie als resultaten/performance. Maar de neurologische diversiteit is een beetje het miskende kindje binnen het diversiteitsbeleid van HR/organisaties. Mensen binnen het autisme spectrum denken nochtans data-gedreven, hebben een langdurige focus, het vermogen patronen en trends snel te herkennen en kunnen makkelijk en snel veel informatie verwerken. In vele gevallen zijn ze ook super creatief. Ze kunnen, mits zekere randvoorwaarden, een grote meerwaarde zijn voor ondernemingen en andere organisaties. 

De talk wordt verzorgd door Geert Pauwels & Ilse Van den Eede, respectievelijk CEO en co-founder & autisme specialiste van Autimatic (een dienstverlener op het vlak van inclusie op de werkvloer van mensen binnen het autisme spectrum).

Taal : NL & ENG (slides ENG)

11:45 - 12:30

Panelgesprek 2

Employee experience: de nieuwe ‘heilige graal’ van HR?

Wat kan HR inzake experience & journey, en de rol van technologie daarbij, leren van marketing ?

Panelleden 

- Fabien Pinckaers (Founder & CEO @ Odoo, a Belgian Unicorn (1 billon company) and company of the year 2022 – Brussels/Walloon edition ).

- Annick Lauryssen (HR Manager @ Codit)

11:45 - 12:45

Workshop 4: Hoe data & analytics van HR een winnaar maken

Stand van zaken op het vlak van HR analytics in België & praktijktips

Door Glenn Walschap (Enterprise Business Architect @ Myreas – Colruyt Group company) + Timothy Desmet (professeur @ Vrije Universiteit Brussel & Hult International Business School London, co-auteur van het recente boek Reinventing HR-data)

Glenn Walschap brengt, in primeur, de resultaten van de 2nd Belgian HR Analitics Maturity Study.

De presentatie van Timothy Desmet zal, net als het boek waarvan hij co-auteur is, een antwoord geven op o.m. de volgende vragen:

  • Wat je medewerkers je niet vertellen kan je ontdekken via HR-data.
  • Hoe trek je met HR-data de beste medewerkers aan?
  • Hoe kan je data op een ethische manier inzetten?

Tevens worden er acht stappen voorgesteld om de employee journey, van aanwerving tot vertrek, aan de hand van HR-data fundamenteel te verbeteren. 

Het belang van predictieve data-analyses wordt ook belicht. Wist u trouwens dat data-analyses aangeven dat wie veel mails krijgt minder kans maakt op een burn-out! Dit is geen onbelangrijke vaststelling voor het welzijnsbeleid. De wondere wereld van data, ook op HR-vlak, en wat u ermee kunt: u verneemt het allemaal tijdens deze workshop … en in het boek Reinventing HR-data.

Taal: Nederlands & Engels (met Engelstalige slides)


11:45 - 12:45

Workshop 5: Is uw bedrijf/organisatie innovatie-klaar ? Elia is het alvast !

Het meten van innovatiematuriteit als eerste stap in de uitbouw van een innovatiecultuur

Door : Loïc Tilman (Head of Group Innovation @ Elia) & Béatrice de Mahieu (Head of Innovation @ Nova Reperta)

Organisaties hebben vaak de neiging om innovatie (van bovenaf) te ‘pushen’ en daarbij te focussen op digitale en innovatie-faciliterende tools. Maar dat is slechts het topje van de ijsberg. Transformatie en innovatie-adoptie hebben tijd nodig en actie op de juiste schakelaars.

Tijdens het eerste deel van de workshop zullen verschillende indicatoren (zoals: People, Purpose, Process, Practical, Collaboration, Culture & Incentives) worden belicht.  

Deelnemers zullen tijdens het tweede deel van de workshop nader kennis maken met een hun eerder bezorgde en door hen ingevulde Innovation assessment tool. Ook zullen de resultaten van hun organisatie bekeken en besproken worden. Daarbij staat de vraag centraal waar en hoe men een effectieve impact kan hebben op de verschillende indicatoren.

Taal: Nederlands & Frans (met Engelstalige slides)


11:45 - 12:45

Workshop 6: Een structurele en performante aanpak van employee engagement (met positieve effecten op de employer brand)

Inzichten en design voor een sterke en aantrekkelijke employer brand, betrokken medewerkers en een optimale employee experience

Door Kim Van Walle (HR director @ Tobania) & Lucia Soetens (Managing Partner/Master in Employee Engagement & Company Culture @ Business Markers).

Talent aantrekken en behouden en ervoor te zorgen dat het (m/v) gemotiveerd en betrokken blijft  - wat neerkomt op vermijden dat het gedemotiveerd en onverschillig wordt:  het was nooit eenvoudig en het is dat vandaag minder dan ooit.

Employee engagement & retentie is een grote uitdaging voor elke organisatie, voor iedere leidinggevende. Een teambuilding, wandelmeetings of een fruitkorf zijn leuke initiatieven, maar die zorgen niet voor een structurele groei van het employee engagement. 

In deze workshop ontdekt u de pragmatische, structurele en performante aanpak van IT-dienstenbedrijf Tobania (+ 1000 medewerkers) op het vlak van employee engagement. Die aanpak, gebaseerd op het 12 drivers-model voor employee engagement van Business Markers, zorgde ook voor een versterking van de employer brand.

Taal: Nederlands & Engels (met Engelstalige slides)


12:45

LUNCH

namiddag

13:35

Omar Mohout

De ontwikkelingen en trends in het Belgische, Europese en internationale HR Tech-landschap

Perspectief, inzichten en inspiratie in niet enkel HR Tech maar ook in aanpalende domeinen zoals EdTech

HR Tech is een van de meest dynamische industrieën in Europa. Deze presentatie schetst een macrobeeld van het HRTech landschap in Europa en laat zien wat de grote trends zijn, van benefits automation en soft skill management tot kunstmatige intelligentie in recruitment en het gebruik van digitale technologie om fysiek en mentaal welzijn te verbeteren. Technologie gedreven innovatie is wat HR meer dan ooit relevant maakt in een wereld die een drievoudige transitie doormaakt naar meer digitaal, meer talent gedreven en meer duurzaam. De sessie geeft HR-professionals perspectief, inzichten en inspiratie, niet enkel in HRTech maar ook in aanpalende domeinen zoals EdTech.

Taal: Nederlands, Frans & Engels (met Engelstalige slides)

14:10

Guy Van Wijmeersch
Isabelle De Wulf

Het ‘people centric’ innovatiebeleid van Barco en de rol van en samenwerking met HR om een innovatiecultuur te installeren en te onderhouden

Innovatie maakt deel uit van het DNA van Barco en wordt verankerd in talrijke processen en guiding principles van het bedrijf

Innovatie maakt deel uit van het DNA van Barco en wordt verankerd in talrijke processen en guiding principles van het bedrijf. Een van de resultaten hiervan is een zeer sterk ondernemende cultuur waarbij medewerkers zelf aan de slag kunnen gaan met hun ideeën om die om te zetten naar realisaties met impact.

Tijdens deze presentie worden de drie fasen (de 3-trapraket) van he innovatieproces bij Barco in de diepte toegelicht:

  1. Focus op creative confidence: iedereen betrekken bij innovatie en de kans geven om zijn (m/v/x) uniek perspectief te delen met betrekking tot de innovatie-uitdaging . Daarbij wordt ook ondersteuning gegeven wat betreft  de communicatie naar leidinggevenden en het top-management
  2. Innovation Sensitivity: het creeeren van een growth mindset, waarbij de focus ligt op het opmerken en onderkennen van opportuniteiten (wat betekend dit voor onze klanten, voor Barco  enzovoort). Hoe kunnen we echt het verschil maken ? 
  3. Enterpreneurial endurance: een idee hebben is enkel een start maar sterft een stille dood als dit niet wordt omgezet in waarde. Waarde kan een l learning (leerpunt) zijn of iets dat impact heeft op de organisatie (groei of verbetering voor klant of de stakeholders van klanten).

Taal: Nederlands & Engels (met Engelstalige slides)


14:45

PAUZE

15:15

Lynn Lambrechts
Stephanie Haegemans

Learner experience als key driver in AG's Great Place to Grow-filosofie

Een Great Place to Grow zijn: dat is wat AG Insurance zijn huidige en toekomstige werknemers biedt

Een Great Place to Grow zijn: dat is wat AG Insurance te bieden heeft aan zijn huidige en toekomstige werknemers. Het bedrijf stelt medewerkers niet aan te werven voor één maar voor drie jobs/functies. Omdat het gelooft in het actief betrekken van medewerkers, haar, naar eigen zeggen, ‘belangrijkste troef’ als marktleider in de verzekeringssector.  Omdat AG Insurance wil blijven voorop lopen in die markt. Daarvoor moeten de noodzakelijke en toekomstbestendige vaardigheden van de medewerkers blijvend ontwikkeld worden. Die duurzame aanpak veronderstelt een cultuur waarbij medewerkers en leiders zich veilig voelen om te experimenteren, te leren en te falen. De covid-pandemie was een enorme versneller én kans om het L&D-beleid bij te stellen en te verdiepen. Learner experience, een aangepast leeraanbod, een gloednieuwe AG Campus en de impact van Workplace zijn de pijlers van dat beleid.

Taal: Nederlands & Frans (met Engelstalige slides)

15:50

Cases Proximus & Nido/FOD Bosa

Beknopte presentatie van de bekroonde cases (aanmoedigingsprijs) innov8HR Award 2022

Uitreiking Aanmoedigingsprijs innov8HR Award 2022 en beknopte presentatie van de bekroonde cases: Proximus & Nido/FOD Bosa (Innovatielab voor de federale overheid)

Klik hier voor meer info over die cases en de innov8HR Award


16:25

NETWORKING DRINK

INSCHRIJVING

Inschrijven voor dit evenement is niet meer mogelijk.

Voormiddag

€ 300

 

- 50 euro voor de houders van een Corporate PASSport-login of van een promocode

Namiddag

€ 375

 

- 50 euro voor de houders van een Corporate PASSport-login of van een promocode

Full day

€ 475

 

- 50 euro voor de houders van een Corporate PASSport-login of van een promocode

DOELGROEP

  • HR-directors/managers
  • Verantwoordelijken deelaspecten van personeelsbeleid/HRM
  • Managers/medewerkers e-HRM, HR applications, HRIS, HCMS en/of HRMS
  • Managers Interne (en externe/corporate) communicatie
  • CEO's/general managers
  • Lijnmanagers met verantwoordelijkheid op het vlak van people management
  • Coaches & facilitators (agile, scrum, …)
  • Innovation managers
  • CIO's / ICT-managers
  • Change managers/architects
  • Managers employee en/of customer journey/satisfaction
  • Facility managers
  • Well-being managers
  • Program managers workplace innovation / New Way of Work
Sinds 2006 namen meer dan 2750 HR-professionals uit ruim 1500 bedrijven/organisaties deel aan een HR knowledge sharing event van HRMinfo.

Partners/Sponsors


      |            |            |            |